Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Mala ili malo veca pomoc - ideje za resavanje problema

[es] :: Veštačka inteligencija :: Mala ili malo veca pomoc - ideje za resavanje problema

[ Pregleda: 3587 | Odgovora: 4 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

SpelingMistakes
Balkanska Kazablanka

Član broj: 14395
Poruke: 1084
*.eunet.yu.

Profil

icon Mala ili malo veca pomoc - ideje za resavanje problema29.12.2008. u 00:49 - pre 186 meseci
Radi se o sledecoj stvari

Za jedan projekat treba uraditi sledece - prepoznavanje kontura vozila i pracenje istog sa kamerom. Kamera je motorizovana sto znaci da se moze okretati i pratiti vozilo. Pracenje se vrsi tako sto softver vrsi prepoznavanje kontura konstatno (barem 10 do 15 puta u sekundi) cime se detektuje kretanje a time se vrsi i pomeranje kamere u smislu da se vozilo stalno koliko je to moguce drzi u fokusu, odnosno u centru ekrana (kamere)

Procedura za koriscenje bi trebala da bude sledeca - Kamera se rucno usmeri ka vozilu a isto se oznaci za pracenje - dalje proces mora da bude automatizovan konstatno.

1. Da li su Vam poznati slucajevi gde je ovako nesto primenjivano - imate li linkove i eventualno neke "tips" za pretragu
2. Ciji je ovo uopste posao - Kad sam razgovarao sa drugarom programerom, on mi rece da to nije njegov deo posla jer ce on to nesto sto dobije da implementira - lakse ili teze ali je to njegov posao, ali bi algoritme i slicno trebao da odredi i napravi neko drugi - Ko? - Ko su te osobe - ko se bavi time uopste - Da li su to ljudi na PMF-u ili cisti matematicari ili mozda neko sasvim treci?

Unapred zahvalan na usmerenjima a nadam se da ce ih biti - Svakako vise glava moze bolje da sagleda jedan problem nego jedna. Nisam hteo da spominjem raznorazne mogucnosti i probleme koji ce morati da se prevazidju ovim, jer prosto to nije tema ovde - Meni je cilj da se uputim ko mi moze pomoci da resim ovo o cemu pricam.

Spel

Odgovor na temu

Evil_Machine
Vuk Vuki

Član broj: 9753
Poruke: 4
91.148.86.*

Profil

icon Re: Mala ili malo veca pomoc - ideje za resavanje problema02.02.2009. u 02:10 - pre 185 meseci
Pa ja radim na slicnom projektu. Da to spada pod programiranje, i to kompjuterski vid, inace prepoznavanje oblika je stvar gde su racunari veoma slabi, jedna od grana koja je najslabija u racunarstvu.
Ostavi mail ili skype pa ako te jos zanima javicu ti se.
Samo u prolazu, nesvidja mi se ovaj forum

Odgovor na temu

SpelingMistakes
Balkanska Kazablanka

Član broj: 14395
Poruke: 1084
*.ru
Via: [es] mailing liste

Profil

icon Re: Mala ili malo veca pomoc - ideje za resavanje problema02.02.2009. u 02:42 - pre 185 meseci
SpelingMistakes - i na Skype-u i na ICQ-u

Ja i dalje radim na tome - tj nisam ni prestajao :)

Evo kako to izgleda na jednom drugom mestu

http://stribog.im.ns.ac.yu/por...&topic_id=1186&forum=8

Pozdrav - Spel

Odgovor na temu

tionisal

Član broj: 59637
Poruke: 59

Profil

icon Re: Mala ili malo veca pomoc - ideje za resavanje problema22.04.2009. u 18:37 - pre 182 meseci
Ako moze ovo ista pomoci http://opencv.willowgarage.com/wiki/

Pozdrav

Odgovor na temu

SpelingMistakes
Balkanska Kazablanka

Član broj: 14395
Poruke: 1084
*.eunet.yu.

Profil

icon Re: Mala ili malo veca pomoc - ideje za resavanje problema23.04.2009. u 05:26 - pre 182 meseci
U poslednje vreme je doslo do odredjenog ali relativno naglog napretka a vezano za projekat Sistema Lovac - on evoulira evo vec godinu i po dana a evo da Vas malo upoznam sa razvojem situacije a ovaj tekst je izmedju ostalog jedna od posledica.

Okviran opis dosadasnjeg PUTA

Prva faza - reference
1. Poceli smo sa vozilom - elektricni pogon iz vise razlicitih izvora, uz mogucnost ugradnje i sus motora
2. Tri vrste vozila - malo, srednje i veliko
3. Nosivost do 50 kg

Druga faza - reference
1. Skalabilni sistem vozila - sistem upravljanja i nacin rada tako koncipirani da se moze napraviti vise razlicitih platformi a shodno potrebnoj nosivosti
2. Razradjeni moduli - od onih koji ce imati raznorazna policijsko vojna sredstava do onih nenaoruzanih za razlicite zadatke
3. Vozilo postalo viseanamensko i modularno

Treca faza - reference
1. Podela na dva dela projekta - Projekat A i Projekat B i ujedno pocetak rada na koncepciji softvera KKIS-a - Projekat B
2. Odustajanje od jedne konretne platforme nosaca i razrada projekta tako da su standalone moduli primenjivi na vecini sredstava a vezano za kopnena kao i vazdguhoplovna i mornaricka sredstva Vojske Srbije i MUP-a (ali i bilo koje druge organizacije civilnog ili vojno policijskog tipa u svetu i kod nas) - Projekat prelazi u sistem - Projekat A
3. Razvoj pristupa i prilagodjavanja projekta sistema civilnom sektoru i razvoj ideja za primenu u civilstvu

Trenutna faza - reference
Pripreme za prezentaciju projekta u Ministarstvu Odbrane i Ministarstvu Unutrasnjih Poslova kao i jos nekim organizacijama koji imaju potrebe za ovakvim sistemom. Razrada Projekta B dovedena do toga da je postalo jasno da je Projekat B podjednako vazan i/ili cak vazniji od Projekta A. I projekat A i projekat B su dovoljno kvalitetni da se mogu plasirati kao posebni proizvodi, ali zajedno daju jedno celokupno i sveobuhvatno resenje.

PROBLEM DO KOG SE DOSLO

Grupa koja je do sada radila na projektu ima potrebe za ljudima koji se bave programiranjem a poznaju rad sa video signalom, pocevsi od prenosa pa do njegove obrade i analize - putem algoritma. U pitanju je razrada softverskih modula Projekta B kojih ce biti vise, bice povezani izmedju sebe gde ce taj softver sveukupno igrati ulogu komandno komunikacionog informacionog centra koji ce podatke sa svih modula bez obzira na platoforme uvlaciti u sebe, obradjivati ih i prosledjivati na vise razlicitih strana. Deo podataka ce se vracati ka izvorima odakle su podaci potekli, a deo ce ici na dalju obradu, tj procenu ka visim instancama komandnog sistema.

Konkretni problemi sa kojima se trenutno tim suocava su

Prvi problem - Resenje problema komunikacije - delom se problem odrazava na komunikaciju u celom sistemu KKIS (platforma, upravljacka jedinica, KKIS L1, KKIS L2 i KKIS L3) ali delom moze biti i lokalnog karaktera (platforma i/ili Upravljacka Jecinica kao delovi sistema)

Oznake pored KKIS-a - L1, L2, L3 su oznake za nivo:
L1 - nivo jedinice,
L2 - nivo puka,
L3 - Strategijjski nivo KKIS-a

Prvenstveno se radi o prihvatanju video signal putem specjalne i/ili standardizovane opreme

Moguci izvori signala su:
A. IP adresa - preuzimanje signala sa IP adrese izvora ili na sopstvenom IP-u
B. Kartica za prikaz i/ili grebovanje video signala
C. FireWire
D. USB

Operativni sistem na kom bi se platforma izvodila je pozeljno da bude Linux zbog potrebe rada sa materijalm u realnom vremenu.

Mogucnosti za prenos signala - Vise razlicitih nacina ce biti implementirano u sam sistem - od klasicnog LAN-a, mikrooptike ali ce komunikacija biti ostvarivana ako bude trebalo i bezicno, radio, poprecnim vezama i sl.

Drugi problem je resavanje problema obrade video signala i pretvaranje signala u potreban format

Nakon toga dolazimo do trece faze ili treceg problema a to je detekcija i pracenje odredjenih definisanih objekata na osnovu VIDEO MATERIJALA a po sledecim karakteristikama

A. Boja
B. Konture

Poenta ovog posta

Ako neko ima znanja a vezano za pomenute probleme - bilo bi lepo da nam se pridruzi - ako poznajete nekoga ko ima ovakva znanja - predlozite nam ga i objasnite ko je cime se bavi i slicno - Mozete to uraditi licno kroz pp meni ili ovde javno na temi. Ako imate bilo koju drugu ideju resavanja svega - otvoren sam da saslusam

Dodatak
Mozete me (Nas na ArmyInfoForumu) kontaktirati na e-mail [email protected] ili me pronaci na Skype-u ili ICQ- pod nickom SpelingMistakes

Za sad toliko
Spel

Odgovor na temu