Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

moze li overa ugovora o polklonu pomocu elektronskog potpisa

[es] :: E-Poslovanje :: moze li overa ugovora o polklonu pomocu elektronskog potpisa

[ Pregleda: 2670 | Odgovora: 10 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

postings

Član broj: 322195
Poruke: 8
*.dynamic.isp.telekom.rs.

Profil

icon moze li overa ugovora o polklonu pomocu elektronskog potpisa28.05.2014. u 23:54 - pre 120 meseci
moze li nekako da se umesto prisustva onog kome se poklanja da on izdaleka nesto digitalno potpise ili opunomoci nekog i tako prodje overa u sudu?
inace valjda ugovor o poklinu nije validanhttp://www.ns.os.sud.rs/overa.html

Odgovor na temu

Thetaworld
General Partner
RCD usluge

Član broj: 2317
Poruke: 520
Via: [es] mailing liste

Sajt: www.rcdusluge.com

+60 Profil

icon Re: moze li overa ugovora o polklonu pomocu elektronskog potpisa29.05.2014. u 16:49 - pre 120 meseci
> moze li nekako da se umesto prisustva onog kome se poklanja da on izdaleka nesto digitalno potpise ili opunomoci nekog i tako prodje overa u sudu?
> [...]

Po Zakonu o obveznim odnosima, član 10. strane su slobodne da svoje
odnose urede po svojoj volji. Član 26. Kad je ugovor zaključen,
zaključen je onda kad su se strane usaglasile o bitnim stvarima ugovora.
Ugovor nije papir, ugovor je sporazum. Izjava volje, član 28. Volja se
može izraziti riječima, uobičajenim znacima, recimo kad konobarici
namignete ili kad sa dva prsta kažete da želite da ponovite pivo ili
slično, izrazili ste svoju volju i time zaključili ugovor. Kad je ugovor
zaključen? Član 31. Onda kada ponudilac primi izjavu ponuđenog da
prihvata ponudu.

Prema tome, poklone možete primiti bez ikakvih ovjera, bez potpisa, a
naravno sa svakom vrstom potpisa i sa svakom vrstom ovjere.

Ja vjerujem da se tu kod Vas ne radi o običnim poklonima, kao što su
neke pokretnosti, već o nekim vrednijim poklonima kao što su vozila,
plovila, avioni, nekretnine, kompanije, zlato ili dijamanti.

Recimo ako dobivate na poklon nekretninu, onda zakoni o prenosu
nekretnina mogu da traže da se prenos nekretnina mora ovjeriti. U tom
slučaju, poklon je predan, ali da biste ga i zvanično mogli upisati na
svoje ime, morate imati ovjeren ugovor o takvom poklonu kod nekretnine.

Ako Vam neko poklanja zlato ili dijamante, zakon ne propisuje da se tako
nešto mora ovjeravati. Ako Vam poklanja novac isto tako ne. Ako Vam
poklanja vozilo i želite to vozilo prepisati na sebe, onda mora biti
isto ovjereno kao i kad pravite ugovor o kupoprodaji.

Znači zavisi od vrste poklona tj. o imovini da li se takva imovina mora
ovjeriti ili ne.

Odgovor na temu

S A J A
Beograd

Član broj: 226539
Poruke: 1907
*.static.sbb.rs.

+421 Profil

icon Re: moze li overa ugovora o polklonu pomocu elektronskog potpisa29.05.2014. u 22:02 - pre 120 meseci
Pisani-overeni ugovori su iz još jednog razloga bolji u odnosu na rekla-kazala ugovore:

Ako dođe do zaboravnosti jedne od strana šta je ugovoreno a postoji pisani-overeni ugovor, onda može sudskim putem da se "osveži memorija" pa da se stvari vrate na pravo mesto. Kod rekla-kazala ugovora je teško dokazati ko je u pravu. Kompjuterski dokument sa digitalnim potpisom verujem da je solidan dokaz ali papir i sudsva overa je prava stvar za one koji hoće da ih kasnije ne boli glava.

Odgovor na temu

galaksija
Novi Sad

Član broj: 49290
Poruke: 82

+4 Profil

icon Re: moze li overa ugovora o polklonu pomocu elektronskog potpisa03.06.2014. u 08:49 - pre 120 meseci
Citat:

[...]

Ne postoji jači dokaz od digitalno potpisanog E-dokumenta, a naravno da rekla-kazala ugovor, dogovor, nema smisla !

Odgovor na temu

2012

Član broj: 296004
Poruke: 248

+926 Profil

icon Re: moze li overa ugovora o polklonu pomocu elektronskog potpisa03.06.2014. u 13:17 - pre 120 meseci
Moram vas razocarati, ali svi ste promasili temu, tacnije promasili ste sustinu.

Ugovor o poklonu je strogo formalan ugovor tako da je tacno propisana forma, sadrzaj i nacin overe ugovora. Ne ispunjavanjem bilo kojeg elementa ugovora, ugovor postaje nistavan.
Druga stvar koja se mora uzeti u obzir je krivicna odgovornost za poklanjanje necega radi izbegavanje nekakve obaveze i nistavnost takvih ugovora.
Treca stvar je dokazivanje vlasnistva nad poklonjenim predmetom ili imovinom.
Cetvrta i najvaznija stvar je mogucnost raskidanja ugovora o poklonu.
Zbog svega nabrojanog ugovor o poklonu mora biti sastavljen i overen po strogo propisanoj proceduri, od strane ovlascenog lica, na tacno propisanom mestu.
Sve izjave, overe, potpisi ili nesto trece koje je formalnog karaktera ako je potpisnik van zemlje mora biti obavljeno u diplomatskim predstavnistima, sve drugo je nistavno.

Odgovor na temu

galaksija
Novi Sad

Član broj: 49290
Poruke: 82

+4 Profil

icon Re: moze li overa ugovora o polklonu pomocu elektronskog potpisa03.06.2014. u 13:21 - pre 120 meseci
Upravu ste.

Odgovor na temu

2012

Član broj: 296004
Poruke: 248

+926 Profil

icon Re: moze li overa ugovora o polklonu pomocu elektronskog potpisa03.06.2014. u 13:22 - pre 120 meseci
Citat:
galaksija:
Citat:

[...]

Pretpostavljam da si mislio slabiji dokaz od digitalnog dokumenta.
Naj jaci dokument svuda u svetu je Notarski ugovor, gde nema Notara taj posao obavljaju advokatske kancelarije, a overava sud i upisuju se u posebnu knjigu i primerak se cuva u arhivi.

Odgovor na temu

Thetaworld
General Partner
RCD usluge

Član broj: 2317
Poruke: 520
Via: [es] mailing liste

Sajt: www.rcdusluge.com

+60 Profil

icon Re: moze li overa ugovora o polklonu pomocu elektronskog potpisa03.06.2014. u 13:25 - pre 120 meseci
> Ugovor o poklonu je strogo formalan ugovor tako da je tacno
> propisana forma, sadrzaj i nacin overe ugovora. Ne ispunjavanjem
> bilo kojeg elementa ugovora, ugovor postaje nistavan. Druga stvar

Onda molim za referencu po zakonu.

Odgovor na temu

2012

Član broj: 296004
Poruke: 248

+926 Profil

icon Re: moze li overa ugovora o polklonu pomocu elektronskog potpisa03.06.2014. u 13:36 - pre 120 meseci
Citat:
Thetaworld: > Ugovor o poklonu je strogo formalan ugovor tako da je tacno
> propisana forma, sadrzaj i nacin overe ugovora. Ne ispunjavanjem
> bilo kojeg elementa ugovora, ugovor postaje nistavan. Druga stvar

Onda molim za referencu po zakonu.

Isti zakon koji si citirao u prvom komentaru, samo ga lepo procitaj do kraja.

Potrazi i da li slicajno postoji neki zakon koji posebno obradjuje tu materiju.

Odgovor na temu

Thetaworld
General Partner
RCD usluge

Član broj: 2317
Poruke: 520
Via: [es] mailing liste

Sajt: www.rcdusluge.com

+60 Profil

icon Re: moze li overa ugovora o polklonu pomocu elektronskog potpisa03.06.2014. u 13:43 - pre 120 meseci
Ako je nekom ugovoru propisana forma, ako to neko tvrdi, onda mora imati
dokaze, tj. imati referencu na tačan zakon koji traži da postoji forma.
Forma onda propisuje kako i šta piše u ugovoru i da se možda mora
notarski ovjeriti. Pošto su notari prvo bili u Srbiji, pa kasnije nisu
bili, ne vidim koji zakon u međuvremenu je donešen koji će se baviti
manje važnim stvarima, kao što je ugovor o poklonu. Nema ga. Ako neko
tvrdi da ima, onda neka pokaže, do tada ga nema.

Ono što postoji je forma za slijedeće slučajeve:

- obećanje poklona za koji je potrebna forma i ovjera kod notara, znači
ako ti neko obeća da će ti pokloniti kuću, auto, to sigurno treba biti
ovjereno, inače ne vrijedi;

- ugovor o poklonu za slučaj smrti. Recimo u slučaju da umrem, tebi
poklanjam moj auto i moje zemljište.

Gornji slučajevi su opisani u Zakonu o javnom beležništvu. Ali
uopšteno ugovor o poklonu se ne mora ovjeravati ako se ne odnosi na
gornje slučajeve.

Ako ti je neko nešto poklonio, poklonjeno je. Ako ti je neko obećao da
će ti pokloniti jednog dana, nešto što ti nikad nisi dobio prethodno
niti primio na poklon, ta stvar podliježe toj notarskoj formi. Sve
ostalo ne.

Ono što dalje postoji je forma za prenos nekretnina, ako je za
nekretnine potrebno notarski ovjeriti, onda se to odnosi na sve po
pitanju nekretnina, unos i prenos na društva, poklanjanje, prodavanje
i nasljeđivanja, sve to traži jasnoću kroz državne organe.

Ovde se ne radi specifično o nekretnini, već o ugovor o poklonu
uopšteno. Ako ti neko kaže da ti poklanja ovaj zlatni sat i preda ti
zlatni sat i ti primiš taj zlatni sat, ugovor je zaključen i tu se
primjenjuje Zakon o obligacionim odnosima.

Ako ti neko nešto poklanja i to potpiše digitalnim potpisom, koji je
ovjeren ili neovjeren ili ti jednostavno pošalje email poruku i kaže da
ti poklanja onu mašinu za košenje trave što stoji u njegovom dvorištu i
ti tu mašinu primiš, ugovor je zaključen i završen, tike tike tačke,
nema više vračke. Ako si kosilicu uzeo u svoje dvorište, poklonjeno je i
završeno. Zakon o obligacionim odnosima.

Odgovor na temu

Thetaworld
General Partner
RCD usluge

Član broj: 2317
Poruke: 520
Via: [es] mailing liste

Sajt: www.rcdusluge.com

+60 Profil

icon Re: moze li overa ugovora o polklonu pomocu elektronskog potpisa03.06.2014. u 13:47 - pre 120 meseci
> Isti zakon koji si citirao u prvom komentaru, samo ga lepo procitaj
> do kraja.

Ne sjećam se stvarno, čitam na email. Možda Zakon o obligacionim
odnosima, tu je sve jasno, ne piše ništa za poklon i ne znam gdje si ti
to našao.

Pročitaj moj prethodni komentar, nema forme za ugovor o poklonu, osim
ako je neko obećanje u pitanju bilo za života ili poslije smrti. Ako
nema obećanja, ako je poklonjeno, to je to, bez obzira kako je volja
izjavljena, samo da je poklon i primljen od poklonoprimaoca.

Odgovor na temu