http://www.fbg.org.rs/konacni-nastavni-plan-za-gimnaziju/comment-page-1/#comment-1158
Da li u toj Komisiji sede kompetentni ljudi, odnosno po dva gimnazijska profesora svakog nastavnog predmeta i strucnjaci iz svake naucne oblasti? Naravno da ne…
Po svemu sudeci (pre svega, nedeljni fond casova), radi se o matematicarima i filozofima.
Nisu ni drustveno-jezicki predmeti ni na kakvom dobitku, cak naprotiv.
Npr. Po konacnom predlogu latinski jezik je ukinut na drugoj godini jezickog smera, sto je potpuno apsurdno, obzirom da latinski daje odlicnu osnovu za ucenje svih romanskih jezika ( plus, 80% reci u engleskom vodi poreklo iz lat!), razvija logiku ucenika, produbljuje i utvrdjuje gramaticka i leksicka znanja iz maternjeg jezika itd.
Umesto da se uvede i treci strani jezik, matematika ostaje dominantna i dalje na drustveno-jezickom smeru.
Potpuno je nezamislivo da jedan moderni gimnazijalac bude informaticki nepismen!
Veronauka i gradjansko vasp. postaju glavni predmeti tokom celog skolovanja.
Ovoj njihovoj sramotnoj reformi fale samo jos predmet RUKE U TESTU pa da bude kompletna.