@DaliborP
Citat:
I kako se po vama treba ophoditi prema ovakvim slucajevima?
Striktno u skladu sa zakonom. Komunalna policija PO ZAKONU onog trenutka kad utvrdi identitet građanina nema daljih nadležnosti, niti može da bije, vezuje ili privodi. U ovom drugom slučaju se ne zna da li je građanin imao lična dokumenta, pa nije sasvim jasno da li su ovlašćenja prekoračena, ali ova tema je počela sa
ovim događajem gde je evidentno da je službeno lice počinilo prekršaj/krivično delo. Već sam kačio ovde član 27 Zakona o komunalnoj policiji:
Citat:
Kontrola upotrebe sredstava prinude
Član 27
O upotrebi sredstava prinude komunalni policajac podnosi pisani izveštaj načelniku komunalne policije, odnosno licu koje načelnik ovlasti da ocenjuje opravdanost i pravilnost upotrebe sredstava prinude.
Izveštaj se podnosi najkasnije 24 časa od upotrebe sredstava prinude, a sadrži podatke o licu, vremenu i mestu upotrebe sredstava prinude, vrsti upotrebljenog sredstva prinude i drugim činjenicama i okolnostima od značaja za ocenu opravdanosti i pravilnosti upotrebe sredstva prinude.
U slučaju neopravdane i nepravilne upotrebe sredstava prinude, načelnik komunalne policije preduzima zakonom predviđene mere radi utvrđivanja disciplinske, prekršajne, odnosno krivične odgovornosti komunalnog policajca i odmah o tome obaveštava načelnika jedinstvenog organa gradske uprave, odnosno uprave obrazovane za pojedinu oblast u čijem je sastavu komunalna policija.
Ocena iz stava 1. ovog člana daje se i mere iz stava 3. ovog člana preduzimaju se bez odlaganja, a najkasnije u roku od 15 dana od dana podnošenja izveštaja o upotrebi sredstava prinude.
Ako se pogleda koliko je vremena proteklo od događaja i koji su rokovi u citiranom članu zakona može se konstatovati da je u Srbiji i dalje vlastima odobreno da krše zakone kad je to potrebno, a ono što mene fascinira je da se čak i na mestima kao što je ovaj forum mogu pronaći inteligentni i obrazovani ljudi koji odobravaju/podržavaju državni teror i represiju.